Δομώ-αποδο/μώ
About us
Οι εικαστικοί Μαρία Σταμάτη (εγκαταστάσεις) και Κώστας Βίττης (φωτογραφία) ξεκίνησαν πριν από μερικά χρόνια να πειραματίζονται πάνω στη δόμηση και την αποδόμηση μορφών και όγκων. Δουλεύουν μαζί αλλά ο καθένας τους χρησιμοποιεί εντελώς διαφορετικά εκφραστικά μέσα και το αποτέλεσμα της μορφολογικής περιπέτειας είναι συναρπαστικό. Αποφάσισαν έτσι να «ανοίξουν» την πλατφόρμα, να επικοινωνήσουν τη θεματική τους καλώντας σε διάλογο και άλλους καλλιτέχνες, οι οποίοι θα δουλέψουν πάνω στη συγκεκριμένη θεματική, της δόμησης και αποδόμησης της φόρμας.
Το ενδιαφέρον του project επικεντρώνεται στο γεγονός ότι το μακροχρόνιο πείραμά τους με πάμπολλες εικαστικές διατυπώσεις και επαναδιατυπώσεις πέτυχε και τώρα ο δρόμος είναι ανοιχτός στην επικοινωνία με άλλους εικαστικούς. Οι μεγάλοι όγκοι της Σταμάτη και οι φωτογραφικοί μετασχηματισμοί μέσα από τις αχτίνες του φωτός του Βίττη εξωτερικεύονται, παρουσιάζονται στο κοινό και αναζητούν την επικοινωνία με άλλους εικαστικούς. Πάνω στις θεωρητικές βάσεις, στις οποίες έχουν δουλέψει και τους βιωμένους προβληματισμούς τους, οι δύο καλλιτέχνες προσεγγίζουν το έργο τoυς μέσα από την αέναη διαδικασία της δόμησης και αποδόμησης.
Artists
Maria Stamati
Costas Vittis
Art Curator
Louisa Karapidaki
Art Platform
Δομώ (structurer) =διατάσσω στοιχεία μέχρι να αποτελέσουν οργανωμένο σύνολο
Αποδομώ (déstructurer) = αναλύω τη φόρμα έως την εμφάνιση νέων δομών προκειμένου να φανούν οι δομές της, ο σκελετός της, και η άχρηστή της ίσως λειτουργία.
Μαρία Σταμάτη
Η Μαρία Σταμάτη ξεκινά με μια αυστηρή οργάνωση στα έργα της (εγκαταστάσεις) και στην πορεία, ανάλογα με την εκάστοτε εκφραστική της διατύπωση οι φόρμες της διασπώνται, μεταλλάσσονται, αποδομούνται. Χρησιμοποιεί διάφορα πλαστικά μέσα από τη ζωγραφική, την κεντητική, μέχρι και μηχανικές αυτοματοποιήσεις. Ενδιάμεσα, από το στάδιο της δόμησης του έργου έως το στάδιο της αποδόμησης ξετυλίγεται ένα πλούσιο εικαστικό λεξιλόγιο. Η δουλειά της βασίζεται εν πολλοίς πάνω στις ύλες και τολμά να συνδιαλέξει πληθώρα υλών, αρκεί οι μεταπλάσεις της να είναι σαφείς.
Κώστας Βίττης
O Κώστας Βίττης χρησιμοποιεί το φωτογραφικό φακό σαν μέσο παρατηρήσης και αυτοέκφρασης. Ακροβατώντας ανάμεσα στα όρια της ορατής και της μη άμεσα ορατής πραγματικότητας απαθανατίζει τις εικόνες του, εν κινήσει και σε αργή ταχύτητα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αποδομείται η φόρμα του αντικειμένου και στη θέση του αναδύεται μία νέα εικονογραφία με μια παντελώς διαφορετική δυναμική και μια απρόσμενη οντολογική και αισθητική υπόσταση.
Οι επαναδιατυπωμένες εικόνες του παραπέμπουν σ’ ένα ατέρμονο οπτικό παιχνίδι του φωτός μεταξύ του ορατού και αόρατου, του υλικού και του άυλου.
Λουΐζα Καραπιδάκη
Η Λουΐζα Καραπιδάκη, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, των Φίλων του Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών και του Μουσείου Κρητικής Εθνολογίας. Έχει λάβει μέρος σε πολλά ευρωπαϊκά προγράμματα, σε διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει σε επιστημονικά περιοδικά, σε διεθνείς καταλόγους τέχνης και έχει εκπονήσει μονογραφίες. Είναι συνεργάτης του Μουσείου Mucem (Musée de l’Europe et de la Méditerranée), στη Μασσαλία της Γαλλίας και του Μουσείου Kresow.
Ως ανεξάρτητη επιμελήτρια εκθέσεων Σύγχρονης Τέχνης Έχει επιμεληθεί εκθέσεις και καταλόγους σύγχρονης τέχνης σε Ελλάδα, Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία, Πολωνία, Βέλγιο, Βρετανία, Μαρόκο, Βουλγαρία, Ουγγαρία.
Ανήκει στην ομάδα σχεδιασμού των εκθέσεων «The non-silence of the lambs”, στο Hungarian Open Air Museum, Βουδαπέστη 2014-2015, και «The Bread in Europe» στο Kresow της Πολωνίας 2015.